RECENZJE

 

    Kolejną atrakcją festiwalu było nie tyle zaskakujące wznowienie jednej z najsłabszych produkcji Rossini Opera Festival, a mianowicie opery „Hrabia Ory” w reżyserii Llouisa Pasquala – w której na wyróżnienie zasługiwała wyłącznie hiszpańska sopranistka María José Moreno w roli wytwornej Hrabiny – ile nadzwyczajny koncert symfoniczny z udziałem Ewy Podleś, który odbył się w Teatro Rossini 16 sierpnia. Podczas koncertu śpiewająca kontraltem polska artystka zepchnęła w cień wszystkie inne śpiewaczki biorące udział w tegorocznym festiwalu, imponując swoim niebywale oryginalnym głosem i osobowością (której dała wyraz w „Ariadnie na Naxos” Haydna oraz w kilku ariach Rossiniego). Był to do głębi poruszający pokaz mistrzowskiej techniki i ekspresji, wykorzystanej przekonywająco i z jednaką siłą w partiach zarówno tragicznych, jak i komicznych. Występ spotkał się z żarliwym entuzjazmem publiczności, która raz jeszcze zdołała trafnie odróżnić prawdziwy talent sceniczny od zwyczajnego mydlenia oczu.

październik 2009

Stephen Hastings